вівторок, 19 вересня 2017 р.

Досліджуємо властивості води. Урок природознавства

— Тіла живої і неживої природи, тіла, створені людиною, складаються з речовин. Речовина — це те, із чого складається тіло. Скло, залізо, цукор, кухонна сіль, глина, деревина — все це речовини. Вода — теж речовина.
Зустрівши в лісі джерело, ми радіємо: «Яка чиста вода!». Однак у природі зовсім чистої води немає. Будь-яка вода — морська, річкова, дощова — це розчин.
Воду з розчиненою в ній речовиною називають розчином. Навіть у дощовій воді, яку вважають найчистішою, є домішки, які потрапляють з повітря. Пригадайте, яке чисте і свіже повітря після дощу! Це вода поглинула з повітря пил, кіптяву, вихлопні гази.
Морська вода — це розчин значної кількості різних речовин.
Усі розчини прозорі. Якщо у воді є нерозчинні частинки, вони роблять її каламутною.
Усі речовини можна розподілити на розчинні і нерозчинні у воді.
1) Цукор, сіль, сода — розчинні.
2) Пісок, глина, борошно — нерозчинні.
3) Соняшникова олія, вершкове масло — нерозчинні.

1. Робота в парах
— Вставте в текст потрібні слова, користуючись таблицею.
Вода не має ... (запаху, кольору), вона ... і... (прозора і текуча). Вода — рідина. Вода — ... (розчиняє:) багато речовин. Під час нагрівання вода ... (розширюється), а під час охолодження... (стискається).
2. Вікторина «Яка властивість?»
• Яку властивість води використовує людина, коли миє посуд, пере білизну?
• Чому цукор розчиняється в чаєві?
• Чому на каструлі, що кипить, «стрибає» кришка?
• Якщо вода має смак, про що це свідчить?


Немає коментарів:

Дописати коментар